Kondolerer Oslo, NAP, og hele Norge

Dear Oddvin!

We are deeply moved by the tragedy in Oslo and Utoya
Island.
We send condolences to all Norwegian Friend’s.
We have a fondness
for Norway and this informations make us very sad.

We hope You are in a
good health, and You are having a good time this summer?
Hugs and
kisses

Maja and Marek

I morgen s;ndag er det en minnestund p[ Scandinavian Centre i Burnaby kl. 12.30 local time.

Flagget p\ halv stang p\ Senteret, mange venner fra fortiden.

S[ flere minnemerker i dag, det ene sa>  L’r fra dagen i g[r, lev dagen i dag, og plan for morgendagen.

Det er fryktelig \ sitte i et land s\ langt unna, og det st¨rste p\ nyhetene er bombe eksplosjon og skyting i Oslo, med mange d¨de og skadede. Kondolerer til alle . Dette skal ikke kunne skje, Gode  Gamle Norge blir forandret fra denne dag, desverre, og blir aldri det samme. Det er f;r og etter denne dato, 2207 som USA opplevde med 0911.

http://www.vancouversun.com/Oslo+shootings+look+front+pages+newspapers+around+world/5146726/story.html

Dette ligner mye p[ Ted Kaczinsky, the una bomber, and Timithy McVeigh the Ohio  bomber used the same cemicals for his bomb. http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Kaczynski

Vi har hatt mange diskusjoner om d;dsstraff og lang fengselstid, denne kvalifiserer til min mening, straffes med livet, og)eller omtrent 100 d;dsstraffer, aldri se dagslys igjen.

Vi har diskutert diesel og kunstgj;dsel som sprengstoff, dette kunne ha v’rt stoppet mye tidligere. Jeg leser allerede n[ om hvordan han startet et firma for [ kj;pe desse indigridiensene, ved [ kj;pe en g[rd p[ Rena, mens han levde med sin mor i en leilighet i Oslo, det skulle v’re mistanker allered der. Mange TV stasjoner har kommentatorer somsp;r hvorfor politiet kommer 5 minutt etter ett inbrudd, men bruker en og en halv time f;r de kommer til Ut;ya.

Jeg er glad min gamle mor ikke er i live til [ m[tte oppleve dette.  Jeg tviler p[ at det var noe lignende tap av liv p[ en dag  i de to siste verdenskriger, og ikke i noen tilstand f;r eller etter.

Jeg har v’rt i Norge n[ i 14 [r, og er litt irritert over flyplass sikkerhets kontroller, og havner og kaier som er stengt for publikum, men historien vil vise at dette er noe som sikkerhetspolitiet har v’rt klar over, og skulle ha gjort noe med. Det har v’rt en politisk og offentlig likegyldighet over mange sikkerhets tiltak,  se bare p[ hvem som kan oppholde seg i landet, og samtidig v’re internasjonalt etters;kt som terrorist eller krigsforbryter.

Jeg har alltid v’rt stolt over [ v’re Norsk, [ndteringen av dette kan forandre det, jeg h[per det beste.

Jeg er i Vancouver denne uke, p\ Sunshine Coast neste uke i Sechelt, telefon er ok 001 604 657 5105  husk at vi er 9 timer etter norsk tid,  men epost er det beste oddvinvedoe@gmail.com eller min gamle ohvedoe@online.no

Jeg mistet alle epostadresser p[ min b’rbare pc, s[ de som vil h;re fra meg, kan ta kontakt.

This entry was posted in Correspondence, Family, Misc, Moments. Bookmark the permalink.